FAQ

Pytania i odpowiedzi

Rejestracja i logowanie

Tak, jest ono niezbędne do przetwarzania wszelkich danych z zamówienia.

Tak, konto jest funkcjonalne od razu po rejestracji.

Wszystkie przesyłane do nas dane zarówno projekty w postaci plików czy danych z formularza są przesyłane i przechowywane na serwerach z certyfikatami zabezpieczeń.

Tak, zmiana możliwa jest po zalogowaniu się w Panelu klienta w zakładce "Zmień dane"

Hasło można odzyskać w miejscu logowania do systemu korzystając z linka "Przypomnij"

Składanie zamówień

Sprawdzanie poprawności projektów, impozycja, druk, wykończenie introligatorskie, pakowanie, wysyłka

 

Status zlecenia dostępny jest po zalogowaniu się w panelu użytkownika.

Czas liczony jest od momentu poprawnej weryfikacji plików przesłanych w zamówieniu. Najczęściej jest to 2-4 godz.

W zależności od nakładu pracy, możliwe jest skrócenie realizacji, jednak nie wcześniej jak 3 dni robocze.

Niezrealizowane zamówienie w rozumieniu gotowego wydruku może być anulowane bez ponoszenia kosztów. W innym przypadku sprawy będą rozpatrywane indywidualnie.

Zamówienie zanim straci ważność będzie czekać na opłacenie przez 7 dni roboczych. Wcześniej zostanie wysłane przypomnienie pocztą e-mail.

Tak.

W przypadku chęci zakupu produktów których nie ma w naszym sklepie należy skontaktować się telefonicznie bądź mailowo z pytaniem do pracownika drukarni.

Tak, jeśli jest dostępna opcja przy zamówieniu on-linie, należy wybrać opcję z rubryki "Projekt graficzny" i wybrać opcję "tak poproszę" Następnie proszę w późniejszym etapie zamówienia podać szczegóły projektu w polu "Komentarz do zamówienia" 

Jeśli w danym produkcie nie występuje opcja wyboru "Projekt graficzny" należy przekazać informacje dotyczące projektu drogą e-mail bądź skontaktować się telefonicznie w celu przekazania informacji.

Produkty i usługi

Każdy produkt ma swoją granicę minimalnego nakładu. Wiąże się to bezpośrednio z przetwarzaniem i produkcją produktu, którego wartość dla ilości np. 10 szt. może być bardzo zbliżona lub taka sama jak dla ilości 100 szt.

Jesteśmy elastyczni i w kwestii indywidualnych potrzeb prosimy o kontakt w celu sprecyzowania zapytania.

Tak.

Tak, za dodatkową opłatą na życzenie klienta.

Wszystkie rodzaje oferowanych przez nas rodzajów uszlachetnienia są przypisane do konkretnych produktów, można wybrać je z listy przy składaniu zamówienia.

Przy wyborze każdego produktu mamy do wyboru przypisaną określoną ilość rodzajów papieru z pola "Papier". Jego wybór jest zależny od naszych preferencji czy wymogów i jest kwestia indywidualną. Po dodaniu produktu do koszyka będzie można zweryfikować wybrany wcześniej rodzaj papieru.

Płatności

W obecnej chwili zlecenie można opłacić płatnością elektroniczną realizowaną przez:

 

Na chwilę obecną nie jest przewidziana taka forma płatności jak i wysyłki. Realizujemy przesyłki płatne z góry lub przy odbiorze własnym.

Anulowanie zlecenia możliwe jest w przypadku braku realizacji wydruku.

Dostawa

Zamówienie przesyłane jest kurierem, na chwilę obecną mogą to być : 

   

Przesyłki pakowane są zależnie od objętości. Mniejsze przesyłki pakowane są w opakowania z grubego kartonu, bądź do usztywnionych kopert w przypadku drobnych zamówień. Większe gabaryty piętrzone są na europalety oraz bandowane mocną taśmą, a na końcu owijane folia stretch. Więcej informacji na temat terminów i pakowania znajdziesz na Rodzaje dostaw

Koszt wysyłki zamówienia zawsze dodawany jest do kwoty samego zmówienia. Nie są pobierane dodatkowe opłaty.

Adresem przeznaczenia jest adres podany przez zamawiającego w formularzu "Dane do wysyłki "

Pliki do druku

Przestrzeń kolorów

Aby zachować oczekiwane rezultaty wydruku pamiętaj o kalibracji monitora, oraz o przydzieleniu odpowiedniego profilu kolorystycznego do programu w którym projektowany jest produkt, patrz poniżej  Profile kolorystyczne.
W innym przypadku nie ma pewności czy efekt kolorów na wydruku będzie odpowiadał Twoim oczekiwaniom.

  • Każdy projekt przeznaczony do druku należy utworzyć w trybie kolorów CMYK.
  • Jeśli mimo to w projekcie zastosowano kolory RGB, PANTONE lub inne – zostaną one konwertowane do przestrzeni CMYK automatycznie po czym mogą znacznie różnić się od zadanych pierwotnie, za co drukarnia nie bierze odpowiedzialności.
  • Aby zachować pełną kontrolę nad wyglądem projektu samodzielnie zamień RGB na CMYK. Projekt nie powinien zawierać osadzonych profili kolorów w eksportowanym pliku do wydruku.

Kolory dodatkowe typu PANTONE

W optymalnym dobraniu kolorów dodatkowych typu PANTONE, HKS pomogą wzorniki kolorów dla druku offsetowego i cyfrowego.

Profile kolorystyczne

Druk offsetowy KOMORI Lithrone S29 Profil ICC pobierz
Druk cyfrowy AccurioPress C120000 Profil ICC pobierz
Druk cyfrowy rolowy Accurio Label 230 Profil ICC pobierz

Rozdzielczość obrazów (DPI)

Obrazy użyte w projekcie przeznaczonym do druku powinny mieć minimalną rozdzielczość 300 dpi.
Nasze maszyny cyfrowe drukują z rozdzielczością 600 do 1200 DPI

Spady

Każdy tworzony projekt przesyłany do drukarni powinien zawierać spady w na każdej stronie dokumentu.
Jest to istotny element przy obcinaniu do formatu netto. Poniżej efekt przycięcia produktu w którym zastosowano i nie zastosowano spadu w dokumencie.

niepoprawnz projekt niepoprawny projekt

Minimalna rozdzielczość zdjęć do produkcji to minimum 300 DPI Optymalnym formatem umieszczanych zdjęć będą pliki JPG o minimalnym stopniu kompresji.

Przesyłane projekty najlepiej zapisywać do postaci PDF, strona po stronie tak aby ułatwić realizację produktu.
Należy przy tym pamiętać o zachowaniu podstawowych zasad zapisu pliku do PDF tzn.

  • przestrzeń kolorów CMYK
  • osadzone czcionki, bądź zamienione w krzywe
  • obrazy minimum 300 DPI

[w opracowaniu]

Druk offsetowy KOMORI Lithrone S29 Profil ICC pobierz
Druk cyfrowy AccurioPress C120000 Profil ICC pobierz
Druk cyfrowy rolowy Accurio Label 230 Profil ICC pobierz

Reklamacje

  • Reklamację można złożyć poprzez panel klienta.
  • Po zalogowaniu się na swoim koncie należy wybrać zlecenie które chcielibyśmy zareklamować, a następnie pod zleceniem kliknąć przycisk "Zareklamuj".
  • W kolejnym kroku w uwagach opisać powód reklamacji. Można także załączyć zdjęcie produktu z wadą która została stwierdzona.

Reklamację można złożyć w terminie 7 dni kalendarzowych liczonych od momentu otrzymania produktu od Sprzedawcy. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni liczonych od momentu jej zgłoszenia.

Jeśli reklamacja zostanie złożona po upływie 7 dni od otrzymania towaru pozostaie bez rozpatrzenia.
Za datę złożenia reklamacji uznaje się datę jej wpływu do Sprzedawcy.

 

Nie. Różnica kolorów na monitorze i na wydruku nie jest podstawą do reklamacji.

Słownik czyli co jest co w poligrafii

4 /4 określa zadruk dwustronny, kolorowy

4/1 określa zadruk jednostronnie kolorowy, z drugiej strony jednobarwny (np. w skali szarości lub dowolnie wybrany)

4/0 określa zadruk jednostronny,  kolorowy

Gramatura papieru - jest jednym z ważniejszych czynników, który odpowiada grubość papieru. Gramatura jest podawana w g/m2. Im większa liczba g/m2, tym grubszy papier.

Dla przykładu najczęściej stosowanym papierem na ulotki jest papier o gramaturze 130g, 150g, 170g, 250g

Dla wizytówek, teczek reklamowych będą to wartości od 300g do 400g

Papier offsetowy to papier na którym nie zastosowano uszlachetnienia w procesie jego produkcji. Jest nim np. papier biurowy do drukarni. W porównaniu z papierem kredowym charakteryzuje się szorstką powierzchnią.

Papier kredowy to papier uszlachetniony w procesie produkcji. Jego powierzchnia najczęściej przyjmuje błyszczący lub matowy wygląd. W odróżnieniu od papieru offsetowego jest gładki w dotyku.

Spad - spadem drukarskim określany jest zadrukowany obszar (najczęściej wąski pasek) arkusza, który zostaje odcięty w trakcie procesów wykończenia wydrukowanych materiałów w introligatorni.

CMYK -  zestaw czterech podstawowych kolorów farb drukarskich stosowanych powszechnie w druku wielobarwnym w poligrafii i metodach pokrewnych (atramenty, tonery i inne materiały barwiące w drukarkach komputerowych, kserokopiarkach itp.).

RGB - jeden z modeli przestrzeni barw, opisywanej współrzędnymi RGB. Jego nazwa powstała ze złożenia pierwszych liter angielskich nazw barw: R – red (czerwonej), G – green (zielonej) i B – blue (niebieskiej), z których model ten się składa.

Lakier utwardzony stosowany na drukach reklamowych lub branżowych np. ulotki, wizytówki, teczki firmowe.

Wyróżnia się dwa rodzaje lakierowania:

  • punktowy - z wybranymi elementami na wydruku
  • całościowy - lakier pokrywa pełny zadruk (rzadko stosowany)

 

Proof cyfrowy jest wydrukiem projektu na przeznaczonym do tego celu wydruku papierze specjalnym. Druk taki odbywa się na specjalnej drukarce zwanej inaczej prooferem. Jest to urządzenie skalibrowane do określonego profilu kolorystycznego który używane jest w drukarni.

Celem takiego wydruku jest przedstawienie barw jakie otrzymamy na druk offsetowym, rzadziej stosowany przy wydrukach cyfrowych.

Nie znalazłeś odpowiedzi?